Muizenhuis - chinees restaurant

 


12 november 2020
Tafeltje dek je...

Ik heb de rekjes met ketjap en sambal afgemaakt. Ben wel gisteren weer opnieuw begonnen, want ze bleken toch nog iets te groot. Deze zijn eigenlijk ook nog een pietsie te groot maar het kan er mee door. Uiteindelijk ben ik er best wel tevreden mee.
Verder vond in ik mijn onuitputtelijke dozen nog wat schaaltjes met eten. Deze kan ik mooi gebruiken. Even een verfje erover en het kan zo op tafel. Gaat sneller dan echt koken.... ha, ha, ha.
Dus het dekken van de tafeltjes is begonnen...







Nu nadenken wat er nog meer gedaan kan worden. Als ik met de tafels tevreden ben dan kan ik met de verlichting beginnen... morgen misschien... als ik tijd heb...

17 november 2020
beginnetje gemaakt met de verlichting. Sun heeft voor mij 1:48 lampionnetjes met de 3d uitgeprint. Super blij mee. Dan kunnen ze in elkaar gezet worden. Natuurlijk ook een verfje. Mooi rood is niet lelijk zeggen wij altijd. En voor het chique een mooi gouden randje.




18 november 2020
De lampjes zijn weer droog en dan kan ik nu met het plafond beginnen. Ik heb die gemaakt van een stukje kant en klare tegelvloer. Die had ik nog liggen en in mijn belevenis lijkt dat op zo'n systeemplafond die de meeste chinezen toen hadden. Toch nog wel even puzzelen waar de lampjes moeten komen. Ze moeten natuurlijk wel precies boven de tafeltjes.
En dan de vraag of ze niet te hoog of laag hangen. Ik denk dat ik ze maar zo laat. Heel waarschijnlijk komen er wel gasten eten, en dan zouden ze alleen maar hun hoofd stoten. Niet de bedoeling :).





Dan bedenk ik ook ineens dat de garderobe nog niet klaar is. Die is nog leeg.... Er moet toch een kapstok en een paraplubak in komen. Dus nog wel werk aan de winkel voor ik kan zeggen dat het restaurantje klaar is.

Ook de stoep rondom de chinees wordt uitgebreid. Die was een beetje smal... Maar dat is dus weer werk voor later.




1 opmerking:

  1. Geweldig Anita het wordt steeds mooier in je restaurant. Dat azijnstel.. ontzettend knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.