De burcht - de steeg, deel 1


29 december 2017

Weer een stukje verder met de burcht. Nu is de kast van Sheherazade aan de beurt. Gelukkig hoef ik daar niet veel aan te doen. Alleen de façade met de drie bogen gaan eraf. Hier mee verdwijnen ook de drie oosterse lampen die ik had gemaakt. Ze zullen ongetwijfeld wel weer een plekje ergens anders krijgen....














Tja, dan stapel je dus een paar kijkkasten op elkaar en creëer je nieuwe lege plekken die later weer opgevuld moeten worden :)


We beginnen met een stukje trap. Van de Sheherezade-kast naar beneden. De mensen moeten tenslotte wel overal kunnen komen.... ha ha ha.


Heb ik dus eerst veel moeite gedaan om alle daken van het Marokkaanse straatje te restaureren, kom ik er nu achter dat het beter is om een aantal huisjes te verhogen zodat ze aansluiten aan de onderkant van de Sheherezade-kast. Zo gezegd, zo gedaan. Dan ook maar een raampje erbij, wel zo gezellie...

De rand die ontstaan is door het afzagen van een gedeelte bij de Marokkaanse straat afgewerkt met dakpannentjes. Hopelijk zal het raampje later toch een beetje te zien zijn. Ik schijn altijd aan details te werken die later dan weer een beetje verstopt zitten, ha ha. Zo blijft er werk in de winkel.

De trap zal later nog afgewerkt worden met een trapleuning. Het plan is om de trap over het dakje van een huisje (moet nog komen) en dan achter deze langs naar beneden te laten gaan.
In de open ruimte die hier is ontstaat wil ik een Nederlands grachten straatje maken. Met het maken van het stratenplan neemt mijn fantasie een loopje met me. O, ja dit hier en dat daar.... Aan de kant van de muur komen twee huisjes, een kasteeltoren en een doorkijk met een gracht. Het eerste vooraan moet weer een klein poppenhuisje worden. Wat daar dan in komt weet ik nog niet. Waarschijnlijk een winkeltje.

Het huisje achter de trap is ienie-minie, dus dat wordt alleen een geveltje. Plannen zijn om dan daar tegen aan een kasteeltoren te maken. Och, zoveel ideeën voor deze ruimte.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.