Muizenhuis - chinees restaurant


5 oktober 2020
Zo, lekker opgeschoten....
's Morgens maar direct alle stoeltjes geverfd. Dan kunnen ze lekker goed drogen.
De achterwand zit er in. Met een doorgeef luik, ha, ha. Tja, want die hebben bijna alle Chinese restaurantjes waar je ook kan afhalen. In het afhaalgedeelte pasten maar 2 stoeltjes. Nou ja, dan moeten de andere klanten maar even staan. :) Verder ook nog de balie gemaakt. Vond ik zomaar in één van mijn onuitputtelijke dozen nog wat servies en mandjes. Aangevuld met het glaswerk van Sun komen de plankjes weer aardig vol en komen die ook tot hun recht.
Dan kan ik de volgende keer het muurtje tussen balie en restaurant maken.





7 oktober 2020
Aan de slag met de tafeltjes. Met een beetje rangschikken kan ik 4 tafeltjes kwijt. Heel af en toe wordt je beperkt in deze maat (1:48) Dan kan niet alles wat je zou willen omdat het simpelweg te klein is. Twee tafeltjes voor twee personen. O, pardon.... muizen.... En 2 tafeltjes voor 4 muizen.
Even priegelen en fröbelen.... :)
Met de witte tafellakens fleurt het alweer op. Was eerst een beetje bang dat het te donker zou worden. Dus de tafels staan klaar om gedekt te worden.
Ook de zijmuur staat klaar. Met een groot raam er in voor veel licht inval vanaf de zijkant.
Ik kan me herinneren dat ze vroeger zelfs planten voor de ramen hadden staan. Vaak sanseveria (vrouwentongen). Helaas hier geen ruimte... En natuurlijk een kralengordijn. Dus daar moet ik nog even over puzzelen hoe ik die in elkaar ga zetten.
het wordt in ieder geval al aardig gezellig in het restaurant.
Ben nog wel op zoek naar 1:48 flesjes. Want de planken bij de balie moeten nog iets voller. Vanmiddag maar eens internet afstruinen.....




8 oktober 2020
Oeps, niet veel tijd voor het muizenhuis vandaag....
Alleen even het stoepje rondom de chinees afgemaakt en wat schakeringen in de rode muurtjes.
O, en ook nog wat menukaarten op de balie. That's All, fooks. :)






2 opmerkingen:

  1. Wow..wat ziet je restaurant er al geweldig uit. Fantastisch al die kleine stoeltjes en tafeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.