Muizenhuis - chinees restaurant


30 september 2020
Och, ik ben er een tijd tussenuit geweest, maar eindelijk kan ik weer bezig zijn met het muizenhuis! Al heel lang liep ik met het idee om er een chinees restaurant in te maken. En nu de bakkerij klaar is kan ik daar eindelijk aan beginnen....
Heel lang geleden heb ik een chinees (hoe toepasselijk, ha ha) vitrinekastje op een rommelmarkt in België gekocht. Daar stond een chineeshuisje met prieeltje en een boom van kurk in. Maar daar had ik het niet voor gekocht. Die waren er al snel uit gesloopt. En mijn 1:48 huisje, waar ik toen aan bezig was, paste daar toppie in. Dat is nog steeds een half af project... Staat dus ook op het lijstje om eens af te maken. Maar jullie weten waarschijnlijk wel hoe dat gaat. Telkens als je er aan wil beginnen komt er iets tussen. En dan ineens.... begin je aan een ander project.... :) :) :) 
De Chinese spulletjes die in het vitrinekastje zaten vond ik te leuk om weg te gooien, dus die hebben al die jaren in een doosje gestaan. Tussen al die andere dozen met poppenhuisspulletjes die ik in de loop van de jaren heb verzameld. Wie wat bewaard heeft wat, zullen we maar zeggen....

En ondanks dat ik eigenlijk bezig moet zijn met een opdracht kon ik de verleiding niet weerstaan om een begin aan dit projectje te maken. 
Omdat het huisje iets te hoog was moest het bovenste kruldak eraan geloven. Die was er al snel afgesloopt. Eveneens de zijkant en de achterkant. Er moet immers een restaurantje in komen. De deur is iets te klein dus die sloop ik er ook uit. Er is ruimte om een grotere deur te maken.
Heel wat sloopwerk voor ik aan de opbouw kan beginnen. De raampjes die in de achtergevel zaten kan ik nu gebruiken om de ramen aan de binnenkant af te werken.
In dit voorportaal doe ik een eenvoudig wit behangetje. Hier komt een afhaalgedeelte en een garderobe.
de ideeën poppen weer op in mijn hoofd en mijn fantasie loopt weer over. Wat je allemaal weer niet kan bedenken in zo'
n nieuw projectje.





1 oktober 2020
Weer een paar uurtjes aan het restaurantje kunnen werken. Omdat het dakje van die mooie krullen heeft kan het niet helemaal tegen de achterkant van het muizenhuis komen. Dus daar komt een doodlopend steegje. Ook het stoepje voor de deur gemaakt, zodat ik het huisje s op de goede plek kan vastplakken. Zo die staat.....

3 oktober 2020
Het muurtje wat ik links van de ingang had gemaakt is niet hoog genoeg. Dus die wordt verhoogt zodat daar later het plafond op kan. Dat was nog wel een gepriegel om dat netjes af te werken. Het kruldak moet aan de buitenkant van de muur, dus dat wat passen en meten....
Dan aan de binnenkant een houten vloertje in het voorportaal. En daar ook een gouden afwerking langs het plafond. De rest van de afwerking komt dan later.
Nu aan de achterwand beginnen. Deze is nog los zodat ik wat makkelijker overal bij kan. ik heb er een houten lambrisering op gemaakt met een bordeaux behangetje.
Jaren geleden, toen ik door China reisde, heb ik daar hele leuke boekenleggers gekocht. deze zijn super om te verwerken in het restaurantje. Na was aanpassingen heb ik twee afbeeldingen op de achter muur kunnen plakken. Een draak en een Fenix. 
Het was even zoeken voor een vloertje. Uiteindelijk gekozen voor een bordeaux gemêleerde vloer. Hopelijk wordt het niet te donker. Want mijn plan is om de stoeltjes donker bruin te verven. we zien wel. anders ligt er ook zo weer een ander vloertje in....
De hele uitstraling van het restaurantje moet een beetje jaren 80-90 zijn. Een beetje oubollig en kneuterig...
In mijn hoofd popt alweer het idee op om in de garderobe en de afhaal die rode lampionlampjes te hangen. Hopelijk past dat een beetje.
En er moet dan natuurlijk ook een paraplubak komen..... Oeps mijn fantasie gaat weer met me aan de haal.




4 oktober 2020
Vandaag niet veel kunnen doen, behalve dan de stoeltjes in elkaar zetten. Zodat die klaar staan om te verven....







 

4 opmerkingen:

  1. Weer lekker bezig :-)
    Gaan er nu ook wat voorraad dozen leeg k komen? Vrees van niet, haha.
    Begint al aardig vorm te krijgen met de gevel, heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, die onuitputtelijke dozen zijn er nog steeds. ha, ha. Er moet heel wat gebouwd worden willen die leeg raken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar goed dat je het had bewaard want ik vind het Chinese restaurant nu al geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, daar was ik zelf ook blij om. Ben al weer een stukje verder dus eerdaags komt er een nieuwe post..... :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.