Letterbak vol met boekjes

 


29 januari 2021
Van de week heb ik via Marktplaats een letterbak gekocht. En vandaag kon ik die ophalen. Het was een originele la uit een ouderwetse kast voor drukletters. Die worden al jaren gebruikt om op te hangen om er allemaal kleine dingetjes in te zetten/verzamelen.
Deze sprak me wel aan omdat de kast ooit groen is geverfd. Dus de voorkant met de metalen handvaten is groen en de rest is gewoon nog de oorspronkelijke kleur hout.
Ik heb hem in de gang opgehangen waar eerst het traliewerk hing die we uit Marokko hadden mee genomen. En wonderwel kwamen de hakjes hiervan precies overeen met de oogjes van de letterbak. Als of het de bedoeling was!! Zo fijn om geen nieuwe haakjes in de muur te hoeven maken :) :) :)

3 februari 2021
Al mijn zilveren miniatuurtjes die ik ergens in een doos had weer tevoorschijn gehaald. Ideaal voor in de letterbak. Voor degene die nog in de verkoop zijn kleine stickertjes met de prijzen.

9 februari 2021
Nou, dat zilver in die letterbak is het toch niet, hoor. Vind dat helemaal niet leuk staan. Daarbij ben ik bang dat ik dan telkens het zilver moet gaan poetsen want het wordt hier vrij snel zwart.
Dus alles weer eruit.....

10 februari 2021
Ineens schiet me een idee te binnen. Heel lang geleden eens een foto op facebook gezien van iemand die kleine boekjes in een letterbak had gezet. Ik vond dat toen zo gaaf.
Top idee....
Dus eerst de boekjes uit de dozen gehaald die ik zelf had gemaakt. Ook de boekjes die ik ooit van mijn vriendin had gekregen. En de dhz pakketjes die er al jaren in liggen.
Tja, daar vul je zo'n grote letterbak niet mee, ha ha. Op marktplaats en via facebook kon ik een aardig partijtje boekjes kopen.
Maar veel leuker is het natuurlijk om zelf weer aan de slag te gaan. Eerst maar de boekjes die ik heb gekocht in de lak zetten. Ze hangen namelijk in het zonlicht en ik wil niet dat ze straks allemaal verbleken....




11 februari 2021
Langzaam groeit ook het idee om weer  boekjes zelf te ontwerpen en de inhoud ook weer zelf te schrijven. Vroeger maakte ik de boekjes door ze ook echt te binden zoals in het groot ook gaat.
Maar na een aantal boekjes op Etsy te hebben gekocht die met een harmonicasysteem in elkaar gezet worden. Bedacht ik dat dit een handig en eenvoudiger systeem is. Dan kan je dit in een frame in de computer zetten en dat voor verschillende boekjes gebruiken. Makkelijker gedacht dan gedaan trouwens.

12 februari 2021
Al een paar dagen boekjes aan het maken. Ook alle doe-het-zelf kits die ik nog had liggen zitten in elkaar. Kom erachter dat ik het pakketje voor het heksenboek 2x heb... Nou ja, dat ik ook niet zo erg.

18 februari 2021
Het lijkt me wel leuk om in sommige vakjes een thema te maken. Als eerste dan het thema: heksen. De twee heksenboekjes kunnen daarin. En ik heb vast nog wat andere spulletjes die in dat vakje erbij gezet kunnen worden. Daarbij zit er ook een eigen ontworpen heksenboekje in mijn hoofd. Die moet ik nog helemaal uitwerken.



2 april 2021
Afgelopen dagen heel druk bezig geweest met het ontwikkelen van een miniboekje. Het gaat over Wicca. Wicca is hekserij en witte magie.
Ik wil de teksten zelf maken, maar inspiratie in het Nederlands is op internet moeilijk te vinden.
Pff, hebben wij maar weinig heksen? Zijn de Nederlanders er te nuchter voor? In het Engels plenty voorbeelden. Maar zoals iemand mij zei: er zijn meer Engelstaligen dan Nederlandstalige op deze wereld.... :) :) Dat is dan natuurlijk ook weer zo.. ha ha.

Maar het boekje vordert gestaag. Over de eerste 2 bladzijden deed ik 2 dagen... Alles uitzoeken, zelf teksten schrijven, samenstellen op computer, hoe te verkleinen... Het moest natuurlijk ook allemaal leesbaar blijven. Maar na veel puzzelwerk toch er achter gekomen hoe en wat...
Dan natuurlijk de vraag: hoeveel bladzijden wil ik eigenlijk? Toch minstens wel 5, of toch meer. Alles hangt natuurlijk ook af waar de hoofdstukjes over moeten gaan.

5 april 2021
Nog steeds met het boekje "Wicca" bezig.... Ja, zelfs met Pasen, ha ha. Gisteren alles weer opnieuw in gegeven op de computer. Denk dat het nu goed is. Beter leesbaar dan de poging ervoor....
Vandaag hoofdzakelijk met de kaft bezig. Jammer dat het vergroten/verkleinen zo moeilijk gaat. Maar dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben met instellingen. Dat moet ik nog "even" uitvinden....

12 april 2021
Het "wicca" boekje is Af!!! 
Wel een heel gepuzzel om hem perfect te krijgen maar het is gelukt.
Direct als doe-het-zelf pakketje op de webwinkel gezet bij Ominis gezet.





14 april 2021
Misschien is het ook handig om er een Engelse versie van te maken. Dus vandaag hier maar eens aan de slag.

15 april 2021
Niet veel verder met de Engelse versie. Ik moet weer alles opnieuw uitprinten en bewerken om de zelfde mooie uitstraling als van het Nederlandse boekje te krijgen. Maar komt goed...
Ik zit er ook aan te denken om deze boekjes met andere titels te maken. "Hekserij" en "Witchcraft" spreekt de mensen misschien meer aan. Dus nog wat werk aan de winkel....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.