Muizenhuis - bloemenwinkel




24 mei 2020 
Omdat ik niet verder kan met de apotheek (het wachten is op wat bestelde spulletjes) ben ik begonnen met het maken van de eerste etage.
Na eerst en plattegrondje gemaakt te hebben, weet ik al een beetje wat ik daar wil maken: een bloemenwinkel, een wasserij en een bakkerij.
Maar wat zal ik boven de apotheek doen? Het lijkt me wel leuk om de woonlagen op verschillende niveaus te doen. Dat geeft een wat ongecontroleerde uitstraling. Precies wat een muizenhuis nodig heeft. Dit kamertje komt dus iets lager. Denk dat er een keuken gaat komen....



Ik begin met de bloemenwinkel, want daar weet ik al zo'n beetje van hoe of wat ik wil. Eerst de muurtjes met behang. Bij een effen behangetje komen de bloemen straks leuker uit. Effen is het dus....Ook een laminaat vloertje lijkt me leuk. 
De ruimte ernaast wordt de wasserij. Daar ook maar meteen de muurtjes, behangetje en vloertje. Ik vind in de la nog wit papier met een heel klein reliëfje. Ideaal voor de buitenmuurtjes. Dan lijkt het net een stuclaagje. Op de vloer van de wasserij een ander reliëf waarvan ik later hoop dat het een beetje lijkt op een ruwe betonvloer.
Maar terug naar de bloemenwinkel...Het is alweer later dan ik dacht. Time flies when you're having fun..

Toch nog even een paar lampjes aangesloten om te kijken hoe het staat. Wow wat gaaf!!!. Het lampje in de houtkachel flikkert een beetje alsof er een houtvuurtje in zit. Hij licht schijnt een beetje door de dunne zijwand van het kacheltje, dus daar moet nog een klein laagje verf over heen om dit weer te op te lossen. Zo wie zo moeten de lampjes worden gedimd want in zulke kleine afmetingen is het licht al snel te fel.
(Taakje voor Erik...ha ha ha. We gaan kijken door het voltage te verminderen naar 6 volt. En als dat nog te fel is dan een weerstandje er tussen.)



27 mei 2020
In mijn hoofd neemt de inrichting van deze twee ruimtes al vormen aan. Eerst maar eens de deuropening en het raam verder afwerken. Ook meteen bij de wasserij.
De bloemenwinkel krijgt de naam "Bloem". Een eenvoudige naam, maar wel grappig. Ondertussen het toonbankje en de planken aan de muur gemaakt.
Helaas geen tijd meer om te beginnen met de vazen en potten. En natuurlijk moeten er een heleboel bakken met bloemen komen.
Lekker fleurig in allerlei kleuren.

29 mei 2020
Nu de planken aan de muur zitten en de toonbank gemaakt, wordt het tijd om de bloemen te maken. Dat wordt struinen in die onuitputtelijke dozen van mij. Wat zou ik allemaal kunnen gebruiken.....
Ik vind zowaar nog wat in de 1:144 doos. Geschikte emmers, manden en wat vazen. De vazen zijn eigenlijk onderdeeltjes van straatlantaarns. Maar ja, je moet je fantasie de vrije loop laten. LOL 

 

Dan ook de doos met de tuinspullen naar het atelier gesleept... 
Verder kom ik vandaag niet., ha ha. Het is lekker weer dus daar moeten we ook even van genieten.

4 opmerkingen:

  1. Ziet er weer leuk uit Anita. Ik zie nog steeds geen foto op de leeslijst...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt, Ik zet als eerste een foto en dan de tekst. Dus ik weet nog steeds niet waar het fout gaat. Mogelijk is er iets fout in de instellingen.

      Verwijderen
  2. Wat wordt het allemaal verschrikkelijk leuk. Het ziet er schattig uit😁😁
    Ik hou het in de gaten☺️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Melissa, ik ben nu aan de apotheek begonnen. Dus daar zal eerdaags wel wat over verschijnen.

      Verwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.