Muizenhuis - keuken



5 juli 2020
Oke, dan is nu toch echt de Aga Coocker aan de beurt. 
De schouw zit voor het grootste gedeelte in elkaar. Het basis blokje voor de Aga heb ik een paar dagen geleden gemaakt.
Even gegoogeld hoe zo'n ding er nou eigenlijk precies uitziet. Goh, daar zijn veel verschillende uitvoeringen van! Nooit geweten, zoveel types en zoveel kleuren..... Ik pak van de verschillende types de leuke eyecatchers.
In mijn bak 1:144 spulletjes vind ik hele leuke deurtjes. Wat een geluk! Dan hoef ik die niet helemaal zelf te maken en deze hebben leuke details.
Ondertussen ook nog wat leuke steelpannetjes gemaakt om aan de zijkant van de schouw te hangen. Aan de stang van de Aga wordt vaak een theedoekje gehangen. Maar dat bekijk ik later want k wil niet te veel detaillering achter een doekje verschuilen.
Boven het vijfde deurtje is ruimte voor het merkje. Als grapje sla ik mijn meesterteken (als goudsmid) af in een stukje zilver en plak die daar. Het is met blote oog van die afstand niet te zien. Je moet daar je loep bij houden. Maar dat vind ik niet erg. Ik weet dat hij daar zit. :) :) 
Het geheel wordt wel weer naar mijn zin, alhoewel sommige dingen wel iets kunnen worden verbeterd. Maar in deze kleine maat wordt je qua detail wat beperkt. 

6 juli 2020
Nog wat pannetjes gemaakt voor op de schouw.
Vorige week de schouw nog wat verder uitgewerkt. Leuk kneuterig strookje langs de bovenkant. En een verlichting ingebouwd. Deze zie je net maar ik hoop dat het wel wat extra's geeft zodra deze is aangesloten.
Naast het verder afwerken van de Aga ook de afvoerpijp gemaakt. Simpel uit twee rietjes. deze steekt naar buiten. Er komt nog zo'n rond afdakje op.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.