Muizenhuis - keuken


29 juni 2020
Het trapje naar beneden zit erin. In mijn onuitputtelijke dozen kwam ik nog een doe het zelf pakket van een 1:144 flat tegen. Jaren geleden verkocht ik die op de beurs. Hier zat nog een heel trappenhuis in waarvan een gedeelte mooi gebruikt kon worden in de keuken. Er moet natuurlijk ook nog een leuning komen...
Maar onder dit trapje ontstond weer een hele kleine open ruimte.... Daar moet natuurlijk wel iets in verzonnen worden, ha ha. En aangezien ze in dit muizenhuis last hebben van muizen is het niet meer dan logisch dat er een muizenholletje komt. Er is iets meer ruimte dan ik op de eerste verdieping onder de kamer met de houtkachel had, dus kan het een iets uitgebreider muizenholletje worden. Ik vind in mijn 1:144 dozen een leuk bedje en een stoeltje. Yep, die lijken we wel leuk om er in te zetten. Past precies. Bedje wordt op gemaakt met papieren kussentjes, laken en dekentje. Stoeltje ernaast en een piepklein tasje.... Klaar. Hoewel... het is niet helemaal naar mijn zin. En volgens een vriendin moet er natuurlijk ook een muisje in komen.
Oké, oké.... Morgen dus een muisje maken.

De bovenkast van de keuken wat verder gevuld en die kan dan ook opgehangen worden. De kastdeurtjes doe ik later, want misschien heb ik nog wat frutsels wat erin kan.
Zo dat gaat er al gezellie uitzien.





30 juni 2020
Vandaag is de muis onder de trap terug gekomen van zijn werk. Maar hij was een beetje ziek en heeft zijn tas neergegooid en is meteen in bed gekropen.
Verder met de keuken. De andere muur is aan de beurt. Daar moet de schouw komen. Het is wel passen en meten maar zoals hij nu staat is het goed.



1 juli 2020
Creatief met papier.... :)
Van de rondjes die Thea voor met heeft gesneden met een speciaal apparaat die zij heeft. (zo blij als een kind, want dan hoef ik ze niet zelf te snijden. ha ha) kan ik een heel servies maken. Borden voor in het rekje in de bovenkast, kop en schotels en borden voor op tafel.
Nu ik toch met papier bezig ben....dan ook een lepelrekje boven de aanrecht.
De tafel wordt straks gedekt met een high tea voor twee personen, pardon... muizen.... Dus ook een etagiere. De afmeting van de tafel zal, denk ik iets groter moeten dan ik eerst in gedachte had.
Eigenlijk had ik voor vandaag de aga coocker voor in de schouw op de planning staan, maar dat verschuif ik naar een andere dag... Voor vandaag is het weer genoeg geweest.



4 juli 2020
Ik wou vandaag eigenlijk de aga maken, maar kwam niet verder dan het basisblokje.... ha ha.
Werd even afgeleid omdat ik dacht dat het misschien ook handig was om de achtermuur van de Bakkersstraat te maken. In mijn fantasie zag ik daar een mooie houten deur. 
Dus ben ik daar aan begonnen... Maar die muur is ook gedeeltelijk de muur in de bakkerij, dus daar moest weer een behangetje bij gezocht worden. Hmm wat zal er leuk staan bij die groene plavuizen.... Het is wel een typische kleur groen. Want het meeste wat ik heb past er niet zo goed bij. Niet zo super belangrijk, want er komen hoogstwaarschijnlijk grote kasten voor. Maar toch. Het druist in tegen mijn perfectionisme als het niet echt een goede kleurcombinatie zou zijn. Uiteindelijk gekozen voor een licht groene gemêleerd behangetje.







1 opmerking:

  1. Je keukentje vind ik geweldig geworden en dat bedje onder de trap fantastisch :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.