Muizen komen eten bij de chinees

 


3 januari 2021
Eigenlijk wilde ik vandaag een muizenslaapkamertje maken. Die moet in het hangende kamertje komen. Heb er al heel wat ideetje voor. Zal het een twee persoonsbedje worden of een stapelbedje. Het wordt in ieder geval gemaakt van takjes.
Maar vandaag moeten er ook de moerbeiboom in de tuin gesnoeid worden, dus het muizenhuis moet even wachten.
Ik heb nu wel weer genoeg snoeihout liggen om te verwerken, dat is dan toch ook weer handig.

24 februari 2021
Is er toch weer een aardig tijdje overheen gegaan. Maar er kwam een opdracht tussendoor.... en die gaan voor, ha ha ha.

De koppies die ik nu op de werktafel heb liggen zijn redelijk naar mijn zin qua vorm. De kleur is nog niet helemaal wat ik wil. Dus maar alle verf klaar gezet en de koppies gaan beschilderen. Een beetje meer roze op de wangen en de tandjes mooi wit. Ook de oogjes met een lak gedaan zodat ze wat meer diepte en glans krijgen. 




26 februari 2021
Pff... valt niet mee.... zo'n klein muisje aankleden...
Ik dacht eerst: gaat hem niet worden. Maar toch stug door gegaan. Uiteindelijk weer de slag te pakken. Maar het is en blijft erg klein. Het lijfje heb ik gemaakt van dunne metaaldraadjes. Hierdoor kan ik de armen en beentjes straks buigen en in de juiste positie zetten.
De stof voor de kleertjes is van katoen. Zakdoek en overhemdkatoen is dan het meest geschikt. Dat is lekker dun en laat zich dan beter plooien.
De schoentjes worden ook weer van fimo gemaakt en kunnen dan zo op de uiteindjes van de metaaldraadjes worden geprikt.
Zo, de eerste eter is af. Het is het mannetje wat achter in de hoek in de chinees zit.
Ik twijfel nog of ik hem snorharen moet geven. Maar na beraad op facebook in een van de groepen werd me aangeraden om dat te doen.
Pfff... maar hoe. Weet je wat ik plak er gewoon stukjes van mijn eigen haar op. Zo gezegd zo gedaan. Pluk(je) haar af geknipt en een snorhaar op geplakt. 
Nou, dat wordt het niet. Die haren van mij zijn zo dun, die zie je dus gewoon niet. Schiet niet op. Dan toch maar dunne garen. Deze heb ik eerst verstevigd door ze in te smeren met lijm en netjes recht van de werktafel naar beneden gehangen om ze te laten drogen. Zo dat ziet er beter uit. Drie snorharen aan elke kant van zijn snuitje. Ja, met snorharen is inderdaad leuker.







27 februari 2021
Het is zaterdag en Erik zit boven te werken. Dat geeft mij de gelegenheid om ook weer een stukje verder te gaan met het muizenhuis. De eerste eter zit op zijn plekkie, dus het wordt tijd voor de andere eters. Nu ik een beetje heb uitgevogeld hoe de lijfjes te doen gaat het al weer een stukje sneller. Het moet een verliefd stelletje worden.
Zij krijgt een roze bloes en zwarte broek aan. Beetje saai. Dus dat moet op geleukt worden. Dus krijgt ze oorbellen en een mooie zilveren ketting. De bloemetjesbroche die ik in mijn hoofd heb laat ik achterwege, dat wordt te druk.
Dan een beginnetje met het vriendje. Die krijg ik vandaag niet af dus daar moet ik de volgende keer mee aan de slag.
Zou het niet een leuk idee zijn om deze twee in een andere opstelling te zetten. In plaats van dat ze allebei aan het eten zijn? Misschien dat hij haar ten huwelijk vraagt... Jaaa, dat is een leuk idee. Maar nu heb ik geen tijd meer om daar verder aan te werken.

28 februari 2021
Wow... echt leuk geworden, al zeg ik het zelf. Ha, ha, ha.
Vriendje muis vraagt zijn meisje ten huwelijk. "Wil je met me trouwen". En zij zegt dan natuurlijk "Ja". Hij heeft een mooie ring voor haar gekocht met een mooi diamantje.
Deze kleine verhaaltjes in het muizenhuis maakt het leuk om naar te kijken. Andere mensen die komen kijken en ze ontdekken moeten hier steeds om lachen. Jij met je details, zeggen ze dan.
Natuurlijk moet er ook een ober of serveerster komen, maar dat is een werkje voor een andere keer.














1 opmerking:

  1. Fantastisch stelletje geworden. Complimenten voor je werk. Zo klein...ongelooflijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.