Een sprookjes opdracht tussen door.

 




13 januari 2021
Ja, soms ligt het werk aan de poppenhuizen en de miniaturen even stil.
Vandaag kwam Liesbeth. Ik had haar jaren geleden al eens gesproken over een collier die ze graag wilde laten maken. En nu was het eindelijk zover voor de  ontwerpbesprekingen.
In principe wilde ze twee colliers. Een gemaakt van allemaal stofjes, bedeltjes en oorbellen waar veel herinneringen aan zaten. Het moest een heel kleurrijk geheel worden.
Na wat heen en weer geschuif met al de items hadden we een "ongeveer" ontwerp. :)

Voor het tweede collier had ze allemaal zilveren bedeltjes mee genomen. Die moesten verwerkt worden in een collier en het geheel moest een sprookjesachtige uitstraling krijgen.
Ze gaf me de vrije hand om het ontwerp verder uit te werken. Opdrachtgever naar mijn hart. Niets is leuker om tijdens het maken van een opdracht niet geheel strikt aan een vastgelegd ontwerp te moeten werken maar daar dus ook enigszins van af te mogen wijken als in de praktijk blijkt dat iets anders mooier is, als je het net even anders in elkaar zet.

Ik vind het altijd leuk om sieraden een naam te geven. Dus zodoende collier "Herinneringen" en collier "Sprookjes"

4 februari 2021
beide colliers zijn af. Ik heb er met super veel plezier aan gewerkt. En natuurlijk meer uren in gestoken dan ik aanvankelijk had in geschat. Dus de mail om een ophaalafspraak is de deur uit.

17 februari 2021
De colliers worden opgehaald.
Liesbeth was er heel erg blij mee. Veel mooier dan op de foto's zei ze. Ik stuur de opdrachtgevers vaak tussendoor foto's van hoe het sieraad vordert. Dan kunnen mensen ook meteen reageren als ze bepaalde onderdelen toch anders willen. 
Haar enthousiasme over de colliers doet me goed. Het is zo gaaf klanten te hebben die super tevreden zijn met wat je hebt gemaakt.





 

1 opmerking:

  1. Prachtige opdracht om sieraden te mogen maken met een hoge emotionele waarde. Ze zijn prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.