Muizenhuis - apotheek



5 juni 2020
Ondertussen zijn de hoekkast en de toonbank die ik voor de apotheek wil gebruiken binnen gekomen. De wasserij laat ik dus even voor wat het is en ga van de week met de apotheek beginnen.

6 juni 2020
De pakketjes van de kast en toonbank zijn in elkaar gezet. Ze zijn erg mooi, maar er is weinig ruimte op de planken. Dus dat wordt goed kijken en proberen wat er allemaal oppast. Uit de kralendoosjes wat spulletjes gehaald om allerlei flesjes en potjes te maken.

7 juni 2020
Druk bezig geweest met de apotheek. Ja, het wordt toch een apotheek en geen parfumerie... 
Gisteren begonnen met allerlei flesjes en potjes. Die heb ik vandaag afgemaakt. Maar eerst maar even behangen. Ik heb in de doos twee verschillende behangetjes gevonden. Een paarse en een turkooise. Ik kies uiteindelijk voor de paarse. Ook besluit ik de zwart/witte tegelvloer eruit te halen en deze te vervangen door een houten vloer. Vreemd hoe dat af en toe werkt.... De zwart/witte vloer inspireerde me om er een apotheek op te zetten maar uiteindelijk kies ik toch voor een andere vloer. (de zwart/witte vloer gaat een verdieping naar boven. Daar wordt later een keuken gebouwd....)



Internet afgespeurd naar allemaal foto's van apotheken. De ouderwetse inrichtingen spreken me het meest aan dus daar laat ik me door inspireren. Het eerste wat opvalt is dat er kastenwanden zijn met veel lades.... heeel veel lades.... Dus de hoekkast heeft nu allemaal lades gekregen. Deze moet dus uitgebreid worden met andere kasten zodat er een hele wand kasten komt te staan. Ik verheug me er al op om die te maken maar eerst maar dit deel van de apotheek.



Naast de hoekkast komt een bureautje. Dit moet de werkplek van de apotheker worden. In mijn fantasie staan daar dan al heel wat spulletjes op. Zoals reageerbuisjes, weegschaal pilletjes enz.
In de toonbank heb ik in het middelste gedeelte wel een ruitje gemaakt ipv deze gewoon open te laten. Achter dit ruitje wat verpakkingen gezet. Platte ronde verpakkingen wat de indruk moet geven dat er crème-potjes oid zouden staan. Ik laat wat ruimte over voor verpakkingsdoosjes. Maar die zijn nog in de maak..







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.