Muizenhuis - apotheek



8 juni 2020
De tweede kast van de kastenwand is nu ook in elkaar gezet. Deze wil ik lager zodat er ook een mooi ornament op kan. Wel een pietluttig klein werk zo in 1:48. Maar ik begin al wat makkelijker te worden om sommige dingen van papier er karton te maken. De hoekkast had als basis een doe het zelf pakketje met alleen plankjes. Daar heb ik allerlei lades voor gemaakt. Op de foto's op internet van ouderwetse apotheken zag ik dat de meest hiervan veel witte aardewerken potten hadden met blauwe lijntjes en opschriften. Dat zag er echt gaaf uit dus dat wil ik ook in mijn apotheekje. Het midden gedeelte hou ik dus voor is voor witte potten. Yep, dat staat erg leuk. 
In de tweede kast wil ik ook een aantal planken voor zulke potten. Nu ik de kast helemaal zelf opbouw kan ik de afstand van de planken aanpassen aan de potten die ik heb gemaakt. De onderkast weer allemaal laadjes.
Het gaat nu echt op een apotheek lijken! 



11 juni 2020
Tijd om de derde kast voor de kastenwand te maken. Die zit sneller in elkaar nu ik alle maten weet. De hoogte van de planken hou ik het zelfde als in de tweede kast. Dan is er meer regelmaat en wordt het minder rommelig.
Als ik deze kastenwand opnieuw zou maken zou ik hem uit één stuk maken en niet allemaal verschillende kastjes. Maar ja, op de een of andere manier begin ik altijd op de moeilijke manier en kom er dan later achter dat het veel eenvoudiger had gekund.... LOL. Misschien omdat ik in het begin nog niet helemaal zeker ben van wat het uiteindelijk moet worden....
In de kasten moeten natuurlijk allemaal flesjes potten en doosjes komen. Verpakkingen maak ik van alles wat ik qua vorm leuk vind. Zo zijn de flesjes gemaakt van rubberen pouchettes (achterkantjes voor oorbellen) met kraaltjes als dop. Er staan ook een aantal zilveren conische flesjes in. Die vond ik weer in een van mijn zilverlaadjes.
De doosjes zijn van dunne vierkante houtjes omwikkeld met papier. Verder bewerkt met stift om de indruk van tekst en kleur te geven. In deze schaal is het ondoenlijk om papieren verpakkingen te maken van afbeeldingen van echte verpakkingen. De uitstraling is het belangrijkste. Ik vind ze goed genoeg. 


In het doe het zelf pakketje van de hoekkast zat een mooi laser gemaakte zijkant voor de kast. Helaas maar voor 1 kant. Dat vind ik een beetje raar.... De kast heeft immer 2 zijkanten. Maar goed, ik heb deze gebruikt op de laatste kast omdat je die het eerste ziet. Aan de andere kant van de hoekkast heb ik het bureautje gemaakt. De gelaserde kant zul je daar denk ik niet zo missen.
Uit dezelfde reeks doe het zelf pakketjes komt ook de toonbank. Alle verpakkingen staan hier ook op en in. Er moet alleen nog een kassa op komen.
Nu alle kasten klaar zijn is het tijd om te bedenken wat ik aan verlichting doe. Er komt een hanglamp boven de toonbank een een lampje boven de werkplek. Dat betekend dat ik de draden weg kan werken in plafond en achterste muurtje. Ik hoef dus niet achter de kastenwand langs en besluit deze op zijn plek te lijmen.
Voor de lamp boven de toonbank heb ik een beginnetje gemaakt. Het andere armatuurtje moet ik nog maken, maar ik heb er wel al een ontwerpje voor.
Dus de apotheek is zo bijna klaar.



2 opmerkingen:

  1. Dank je wel Xandra. Verlichting en wat op de werkbank en dan is hij klaar.... Dan kan ik beginnen aan de keuken erboven.. :) :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.