Muizenhuis - apotheek helemaal af....




15 juni 2020
Ook in de apotheek moeten natuurlijk lampjes komen. Eén boven de toonbank en één boven de werktafel. Want wat zou een apotheek zijn zonder verlichting, ha ha....
De armatuurtjes maak ik bijna altijd zelf. Dat is leuk werk en je kunt dan de maten helemaal aanpassen aan wat je wil.
Dus voor de lamp boven de toonbank kies ik weer een "kralenkapje" uit mijn zilverlaadjes. Omdat de structuur nogal open is plak ik in de lussen kleine kraaltjes. Dan verf ik het geheel goudkleurig, want dat staat in deze apotheek mooier. 


Ik hang hem te drogen aan een kartonnetje en begin met het armatuurtje voor boven de werktafel. Hier wil ik een soort werklampje die je ook vaak in bibliotheken ziet. (Daar zijn ze meestal groen). Even denken hoe ik die zal opbouwen.... Eerste probeersel met papier, maar dat werkt niet zo heel lekker in deze maat. Wacht, ik heb ook nog ergens rietjes liggen. Yep, dat is een goed idee.  Met wat kraaltjes en plakkertjes zit hij al snel in elkaar. Ook deze verf ik goudkleurig en hang hem te drogen bij het andere armatuurtje.
Nu verder met het plafond. Die wordt gewoon wit. Het karton wat ik hiervoor gebruik wordt op maat gesneden naar de zwart witte tegelvloer die ik eerst in de apotheek had liggen. Deze verhuist naar boven waar later een keuken op gezet wordt.


Als het droog is kan ik de lampjes op zijn plaats hangen. Draadje van het hanglampje gaat over het plafond naar de achterkant van het muizenhuis. Deze wordt later afgedekt met de vloer voor de keuken.



23 juni 2020
Jeempie, wat een gepriegel om een weegschaaltje te maken.... Het is een eenvoudiger model dan ik eerst in mijn hoofd had. Maar deze schaal 1:48 legt je toch af en toe beperkingen op. En het hoeft natuurlijk niet altijd zoooo moeilijk....
Ook het rekje met reageerbuisjes is leuk geworden. En daarmee staat de werktafel al weer behoorlijk vol. Op de foto's wordt alles uitvergroot en dan zie je al snel wat er allemaal aan mankeert..... Ha, ha, vergrotingen zijn niet altijd erg flatteus.
In mijn 1:48 doos vond ik nog wet grappige dingetjes. Een hangfles en een soort afvoerbakje. Ik dacht: ach, die kunnen er ook wel bij. :) 



25 juni 2020
Het laatste item voor in de apotheek: de kassa.


28 juni 2020
Of toch niet.... Er moet toch ook een gaper komen....
Vandaag dus maar weer eens met fimo aan de gang gegaan. En voila... een gaper voor het muizenhuis.




De apotheek is zo helemaal klaar. Volgende project is de keuken erboven....









1 opmerking:

  1. Complimenten voor je werk. Knap hoor zo klein. Je gaper vind ik echt geweldig.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.