Muizenhuis - keuken




23 juni 2020
Tegelijkertijd bezig met de apotheek en de keuken....
Na het voegen van de vloer waar de bakker komt ook begonnen met het in elkaar zetten van de keuken. Ik heb daar weer een doe het zelf pakketje voor gekocht. Een best uitgebreide keuken en iets te breed voor de wand waar ik hem wil zetten. Daar moet ik dus nog een oplossing voor vinden...
Hij ligt nu in elkaar te wachten op een likje verf. Maar ik weet nog in welke kleur. Ik wil eigenlijk ook met een rood/wit geblokt stofje aan de gang. misschien zo'n gordijntje onder de gootsteen? Mijn allereerste keuken op een etage in Delft was ook rood/wit. En toen we uiteindelijk een flatje kregen was dat ook een ouderwetse keuken. Met geel granieten blad en een gootsteen met zwart/witte tegeltjes. Alle rode pannetjes en potjes verhuisde daarheen. Er moet natuurlijk ook nog ergens een gasfornuis komen.... met schouw misschien. (die hadden we dan niet in ons flatje, hoor :) :) :) )
Allemaal vraagjes waar ik nog even met mezelf  oven moet brainstormen. Het moet wel een gezellig kneuterige keuken worden.






26 juni 2020
Bij de onderkasten van het keukentje heb ik de middenkastjes er weer uitgesloopt. Toch maar besloten om daar een rood/wit gordijntje te hangen. De keuken is inmiddels ook licht geel geverfd. En ik heb besloten hem dan toch maar tegen de andere wand aan te zetten. Hier had ik oorspronkelijk een raam gewild, maar goed, dit is ook leuk.
De muren zijn wit en ook de plaats van de deur is bepaald. Ik twijfelde nog of ik die voor of achter in de keuken zou maken. Maar achterin zou het trapje te veel ruimte innemen en zou ik de schouw niet kunnen maken. 
Aan de straatkant van de muur heb een keienmuurtje gemaakt. De kleur van de muur is al vier keer veranderd. Vond hem telkens niet mooi staan bij de rode straatsteentjes. Uiteindelijk is hij een donkergrijs geworden.
Ook de deur naar de keuken is klaar en licht nu te wachten tot de beits droog is. Voor de verandering ga ik deze deur open laten staan. Omdat de keuken wat lager ligt dan de straat moet er ook een klein trapje komen. Wat voor trapje? Daar moet ik mijn fantasie maar eens op uitleven.


Nu ik toch met de muur in het straatje bezig ben, denk ik dat het handig is deze kant ook helemaal af te maken. Want misschien kan ik er later niet meer zo goed bij.
Het lijkt me leuk weer een straatlantaarn te maken. En dan moeten de snoertjes wel weg te werken zijn. Het wordt een zelfde straatlamp als ik in de steeg aan de andere kant van het muizenhuis heb gemaakt. Oeps, normaal zijn mijn muurtjes waar licht aan komt te hangen dubbel, zodat de snoertjes daar tussen naar achteren kunnen. Even geen goede planning gemaakt. Het snoertje gaat nu door de muur naar de keuken. Gelukkig komen daar de bovenkastjes voor. Pfff, wat een geluk, toch nog goed weggewerkt.....



27 juni 2020
Al was het niet mijn plan voor vandaag, toch nog even aan het muizenhuis gewerkt. 
De deur heeft een groene binnenpost met een leuk halfrond raampje gekregen. En dan kan de deur ook op zijn plek gezet worden.
De muur is in zijn geheel wat scheef gezet zodat je later een beter zicht hebt op de keukenkastjes, al is het maar een ietsie pietsie scheef, dan maakt later best wel uit als het gehele muizenhuis in de burcht gezet wordt en je niet meer helemaal rondom kan kijken.
Nu de muur staat kan ik verder met de keuken. De keuken moet iets vergroot worden anders past er geen schouw, tenminste niet zo'n schouw als ik wil.....
Dan moet het zwart/witte vloertje wat ik al had gemaakt ook vergroot worden. Maar dat is dan een zorg voor later. 


Nu eerst de onderkasten verder afmaken. Het wordt een granieten aanrecht, zoals ik die vroeger ook had. Gelig graniet met zwart/witte tegeltjes in de gootsteen.
Het rood/witte gordijntje onder de gootsteen wordt van papier gemaakt. Een stofje bleek veel te dik en grof. In eerste instantie ervaar ik dat een beetje als nadeel van deze kleine maat. Je kunt niet altijd de materialen gebruiken die je zou willen. Maar in tweede instantie motiveert dat weer om je fantasie en creativiteit te gebruiken. En de resultaten verbazen me zelf wel eens. 
De onderkast is nu op zijn plek gezet. En het stukje boven het aanrecht is ook betegeld met witte tegeltjes. Even zitten denken om er een delfts-blauw tegelwandje te maken, maar dat leek met veel te druk. En in de verdieping er beneden (de apotheek) was ook al veel blauw/wit... Maar het is wel een optie voor de schouw....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank u wel voor de reactie via mijn blog.